Your search for myspace returned 11 results.

Sosyal Medya Nedir, Ne Değildir?


 

Bir çok yazımda Sosyal Medya’dan bahsettim. Direk bu iki kelimeyi kullanmasam da 642-832 exam Sosyal Medya araçları hep yazılarımın özünü oluşturdu. Bu nedenle, tam olarak ne olduğunu bilmeyenler için Sosyal Medya’nın en sık karşılaştığım tanımı:
“İnsanların fikirlerini, görüşlerini, deneyimlerini, perspektiflerini paylaşmak ve birbirleriyle iletişim halinde bulunmak için kullandıkları online platformlar.”
Sosyal Medya ismi üzerinde sıklıkla dönen tartışmalardan biri de Sosyal Medya’nın gerçekten de “Medya” olup olmadığı. Çünkü geleneksel anlamı düşünüldüğünde Sosyal Medya tanımı çok da doğru değil. Twitter, Facebook, LinkedIn ve diğer uygulamaları göz önünde bulundurduğumuzda onların medyadan çok iletişim ve networking için kullanılan platformlar olduğunu görürüz. Geleneksel Medya ilgili içerik yakalar ve burada reklamlar yaratır. Sosyal Medya ise iletişim içindir, reklamlar için değil. İnsanların iletiştikleri, düşüncelerini ve fikirlerini açıkladıkları platforma medya demek pek doğru değil gibi. Ama aynı zamanda insanlar bu platformlarda o kadar çok vakit geçirmeye başladı ki insanlara ulaşabilmek için şirketlerin bu alanları reklam yeri, insanları da potansiyel bir müşteri olarak görmesi çok da mantıksız değil.
Sosyal Medya’nın sınırlarından da biraz bahsetmek lazım. Sosyal Medya içerisinde adını sayabileceğimiz başlıca platformlar;

  • Blog: Blogger, WordPress
  • Mikro Blog: Twitter
  • Sosyal Networking: Facebook, MySpace, Bebo, Hi5, LinkedIn, Orkut, Ning
  • Wiki: Wikipedia
  • Sosyal Bookmarking: Delicious, StumbleUpon
  • Sosyal Haberler: Digg, Reddit, Mixx
  • Fotograf Paylaşım: Flickr
  • Video Paylaşım: YouTube
  • Ses ve Müzik Paylaşım: Last.fm

SK0-003 exam>

Popüler Web Siteleri İnsan Olsalardı Nasıl Görünürlerdi?


 

070-341 exam block; text-align: center; width: 320px; height: 306px;” src=”http://3.bp.blogspot.com/_MUsZflvqhio/Sowb032VW0I/AAAAAAAAABU/8zAODRf0bBs/s320/deviantart.jpg” alt=”” id=”BLOGGER_PHOTO_ID_5371699050705148738″ border=”0″ />

Facebook ile Myspace arasındaki fark facebook’un daha popüler olması, myspace’in ise daha cool görünmesi gibi geldi bana.070-417 exam

Viral Loop’un Viral Marketing’den Farkı Nedir? Viral Loop Yatırım Şirketleri için Neden Önemlidir?


 

Sanırım viral marketing’i az çok hepimiz biliyoruz. Viral marketing’i, “virütik” ya da “viral” pazarlama olarak türkçeleştirmek mümkün, ama farkeden pek bir şey yok, bu nedenle bu yazımda viral marketing olarak devam edeceğim.
Viral marketing için word-of-mouth marketing’in online ortama aktarılmış hali diyebiliriz. Hatta kimileri bunun için “word-of-mouse” tanımını da kullanıyor ki ben de bunu daha çok seviyorum. Viral marketing, varolan tüm imkanları kullanarak reklamınızın ya da kampanyanızın bilgisayar virüsü gibi hızla yayılmasını sağlayarak markanızın bilinirliğini artırma veya varsa diğer pazarlama hedeflerinize ulaşma olarak açıklanabilir. En yaygın şekli e-posta yoluyla bunu sağlamak, ama ciddi başarılara ulaşarak adından heyecanla söz ettirecek derecede başarıya ulaşmış bir çok farklı kampanya da var. Özenle hazırlanmış viral kampanyalar insanları her zaman heyecanlandırmıştır. Örneğin 2001 ve 2002’deki “The Hire” isimli 8 kısa filmden oluşan BMW kampanyası. En ünlü ve başarılı yönetmenlerle Hollywood’un ünlü yıldızlarını kullanarak çekilen kısa filmler BMW websitesinden izleniyordu. Yalnızca 4 ayda 11 milyon izleyiciye ulaştı ve BMW bir önceki yıla göre satışlarını 2001’de 12% artırdı. Şu anda 4 ayda 11 milyon izleyici çok değilmiş gibi görünebilir ama 2001 yılında bu inanılmaz bir başarıydı kesinlikle.
Viral loop ise, viral reklamcılık ya da viral pazarlama’nın biraz daha değişik hali. “Viral” kelimesinin anlamını biliyoruz. “Loop” ise Türkçe’de “spiral” ya da “döngü” anlamında kullanılıyor. Bir kuruş alınız, ve 30 gün boyunca her gün sadece ikiye katlayınız. Paranız iki hafta sonra 81.92 TL, 30 gün sonunda ise 5.4 milyon TL olacaktır. Viral loop için verilebilecek en genel örnekler sosyal networking siteleridir. Siz 5 arkadaşınızı davet edersiniz, onlar 5’er arkadaşını davet eder ve büyüme devamlı olarak sürer. Facebook, Twitter, Digg, MySpace ve YouTube viral loop’u en verimli şekilde kullanan, aynı zamanda viral loop aktiviteleri için de en verimli şekilde kullanılan (örn: Facebook Uygulamaları) mecralardır.
Viral loop yaratabilmek için en önemli iki özellik insanların kolaylıkla üye olabilmelerini sağlamak ve onların bu siteyi yayması için onlara bir neden vermektir. Viral loop katsayısının büyük olması insanların arkadaşlarını davet etmesine bağlıdır. Sosyal Networking siteleri bu nedenle büyük bir viral loop potansiyeline sahiptir. Bu siteye katılmak kolaydır, ve katıldığınızda bütün arkadaşlarınızla iletişim halinde olmak istersiniz, ve böylece döngü başlamış olur.
Sonuç olarak, nedir viral loop’un viral marketing’den farkı;

  • Viral marketing kampanyaları bir kereliktir, kendisini tekrarlamaz. Viral loop ise sürekli devam eder.
  • Bir süre sonra viral marketing kampanyaları sona erer, ama viral loop sonsuza dek devam edebilir. Viral loop yıllarca sürer, ama viral marketing’in ömrü genelde bir kaç ay ile sınırlıdır.
  • Viral marketing’in başarılı sayılabilmesi için ilgi çekmesi yeterlidir, yüksek sayıda kullanıcıya ulaşması vb. gerekmez. Öte yandan, viral loop’un başarılı olarak değerlendirilebilmesi için sürekli ve geniş bir kitleyi kendisine çekmesi zorunludur.

Yakın zamana kadar sadece Silikon Vadisi’nde konuşulan bu konu artık daha fazla biliniyor. Yukarıda saydığım nedenlerden dolayı da yatırım şirketlerinin viral loop potansiyeli yüksek şirketlere yatırım yapmayı tercih ettikleri söylenebilir.

Facebook Uygulamaları ile Ayda Milyon $ Kazanmanın Yolu; "Offerpal"


 

Facebook’ta pazarlama yapmak çok cazip olsa da para kazanmak da bir o kadar zor. Allfacebook.com’a göre ise bazı facebook uygulamaları her ay milyon dolar kazanıyor. Bu uygulamaların hangileri olduğunu kesin olarak bilinmese de ne şekilde milyon dolar kazandıkları hakkında bilgi sahibiyim; Offerpal Media…
2007’de Sosyal Medya Pazarlama alanında yeni bir teknoloji platformu olma vizyonuyla kurulan Offerpal Media deneyimli kurucularının sayesinde çok kısa zamanda “Social Advertising ve Monetization” alanında lider konumuna yükseldi. En iyi 50 startup şirket yarışmasında 1. olan ve 2008’de AO 250 Global yarışmasını da kazanan Offerpal Media tahmin edileceği üzere en ciddi Venture Capital şirketleri tarafından finanse ediliyor.
Peki Offerpal ne iş yapar? Offerpal, Facebook, MySpace, Bebo, hi5, Friendster ve benzeri önde gelen sosyal ağlardaki en ünlü uygulamalardaki trafiği reklam vermek isteyen kurumlar için cazip hale getirerek bu birleşimi paraya çevirir. Bu yenilikçi pazarlama modelinde kullanıcılar bazı reklamlara katılarak sanal para ya da puanlar kazanırlar. Aynı zamanda reklamcılar da hedefledikleri kitleye rahatlıkla ulaşırlar.
Anu Shukla, Offerpal CEO’su, da Offerpal’e kendi sanal para birimlerini bağlayarak ayda milyon dolarlar kazanan şirketler olduğunu doğruluyor. Ayrıca, Shukla’ya göre Facebook’taki En İyi 25 Uygulama’nın 80%’i, yani 20 tanesi Offerpal kullanıyor.
Tamamen win-win situation gibi görünen, kullanıcılarına milyonlar kazandırıyor olan bu sistemi biraz daha derinlemesine inceleyelim şimdi. Offerpal, CPM ile $75 ile 200$ arasında kazandırıyor. Yani, 1000 gösterimlik bir reklam için o uygulamanın sahibi olan şirkete $75 ile $200 arasında bir para kazandırıyor. Örneğin, Facebook’ta aylık 4.5 milyon kullanıcısı olan “Friends for Sale” isimli uygulamayı ele alalım. Friends for Sale, adından da anlaşılacağı gibi arkadaşlarını alıp sattığınız, içinde sanal hediyeler de bulabileceğiniz bir uygulama. Ortalama olarak, kullanıcıların sadece 5% ile 10% arasındaki kısmı Offerpal’in CPA reklamlarıyla ilgileniyor. Şimdi bir hesaplama yapalım; Friends for Sale’in 10%’lik kullanıcısı Offerpal reklamlarıyla ilgileniyor olsun. CPM için uygulamanın sahibi şirkete $100 verelim, ve bu 10%’lik kullanıcıların her biri, 450.000 kişi, ayda ortalama 10 sayfa görüyor olsun. Biraz matematikle 450.000x$100/1000×10= $450.000 sonucuna ulaşırız. Kullanıcı sayısında, görülen sayfa sayısında ya da CPM fiyatında olacak artışlar bu uygulamanın milyon dolar kazanır hale gelmesini kolaylıkla sağlayacaktır. Bunun sadece insanları alıp sattığınız gereksiz bir oyun olduğunu düşünüyorsanız bir kez daha bunu gözden geçirmeniz gerekiyor gibi!
Şimdi, hem Offerpal’in websitesini ziyaret etmek, hem de birkaç tane daha case study’ye ulaşabilmek için; http://www.offerpalmedia.com/make-baby.php

« Previous Page Scroll to top