Facebook Uygulamaları ile Ayda Milyon $ Kazanmanın Yolu; "Offerpal"


 

Facebook’ta pazarlama yapmak çok cazip olsa da para kazanmak da bir o kadar zor. Allfacebook.com’a göre ise bazı facebook uygulamaları her ay milyon dolar kazanıyor. Bu uygulamaların hangileri olduğunu kesin olarak bilinmese de ne şekilde milyon dolar kazandıkları hakkında bilgi sahibiyim; Offerpal Media…
2007’de Sosyal Medya Pazarlama alanında yeni bir teknoloji platformu olma vizyonuyla kurulan Offerpal Media deneyimli kurucularının sayesinde çok kısa zamanda “Social Advertising ve Monetization” alanında lider konumuna yükseldi. En iyi 50 startup şirket yarışmasında 1. olan ve 2008’de AO 250 Global yarışmasını da kazanan Offerpal Media tahmin edileceği üzere en ciddi Venture Capital şirketleri tarafından finanse ediliyor.
Peki Offerpal ne iş yapar? Offerpal, Facebook, MySpace, Bebo, hi5, Friendster ve benzeri önde gelen sosyal ağlardaki en ünlü uygulamalardaki trafiği reklam vermek isteyen kurumlar için cazip hale getirerek bu birleşimi paraya çevirir. Bu yenilikçi pazarlama modelinde kullanıcılar bazı reklamlara katılarak sanal para ya da puanlar kazanırlar. Aynı zamanda reklamcılar da hedefledikleri kitleye rahatlıkla ulaşırlar.
Anu Shukla, Offerpal CEO’su, da Offerpal’e kendi sanal para birimlerini bağlayarak ayda milyon dolarlar kazanan şirketler olduğunu doğruluyor. Ayrıca, Shukla’ya göre Facebook’taki En İyi 25 Uygulama’nın 80%’i, yani 20 tanesi Offerpal kullanıyor.
Tamamen win-win situation gibi görünen, kullanıcılarına milyonlar kazandırıyor olan bu sistemi biraz daha derinlemesine inceleyelim şimdi. Offerpal, CPM ile $75 ile 200$ arasında kazandırıyor. Yani, 1000 gösterimlik bir reklam için o uygulamanın sahibi olan şirkete $75 ile $200 arasında bir para kazandırıyor. Örneğin, Facebook’ta aylık 4.5 milyon kullanıcısı olan “Friends for Sale” isimli uygulamayı ele alalım. Friends for Sale, adından da anlaşılacağı gibi arkadaşlarını alıp sattığınız, içinde sanal hediyeler de bulabileceğiniz bir uygulama. Ortalama olarak, kullanıcıların sadece 5% ile 10% arasındaki kısmı Offerpal’in CPA reklamlarıyla ilgileniyor. Şimdi bir hesaplama yapalım; Friends for Sale’in 10%’lik kullanıcısı Offerpal reklamlarıyla ilgileniyor olsun. CPM için uygulamanın sahibi şirkete $100 verelim, ve bu 10%’lik kullanıcıların her biri, 450.000 kişi, ayda ortalama 10 sayfa görüyor olsun. Biraz matematikle 450.000x$100/1000×10= $450.000 sonucuna ulaşırız. Kullanıcı sayısında, görülen sayfa sayısında ya da CPM fiyatında olacak artışlar bu uygulamanın milyon dolar kazanır hale gelmesini kolaylıkla sağlayacaktır. Bunun sadece insanları alıp sattığınız gereksiz bir oyun olduğunu düşünüyorsanız bir kez daha bunu gözden geçirmeniz gerekiyor gibi!
Şimdi, hem Offerpal’in websitesini ziyaret etmek, hem de birkaç tane daha case study’ye ulaşabilmek için; http://www.offerpalmedia.com/make-baby.php

Benzer Yazılar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Please enter your name, email and a comment.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>